אחד המקצועות המבוקשים ביותר כיום הוא איש מכירות. ההנחה הרווחת היא שלא כל אדם מסוגל להיות איש מכירות, ומדובר באופי וכישורים טבעיים הקיימים באדם. אך האמת שכל אדם מסוגל ללמוד את אומנות המכירה ולהצליח בה. כל שצריך הוא לפתוח לכך את החשיבה, ולאפשר אימוץ של כישורים, והבלטת תכונות הקיימות בכל אדם החוצה. גם אם קיימים בך הכישורים הנחוצים, לא תמיד תוכל להשיג תוצאות גבוהות. ככל שהתחרות בשוק גוברת, כך גם הדרישות מאנשי המכירות מטפסות כלפי מעלה ודורשות הישגים, שלרבים נראים חסרי הגיון. אך אין כל חוסר היגיון במקסום יכולות, ובקלות ניתן לחדד את הכישורים הקיימים ולהגיע להישגי מכירות מרשימים. הסוד הוא בלרכוש ידע ואימון מתאימים. “פשוט למכור” הופכים את חווית המכירה לפשוטה וקלה, ומביאים לפניך עולם מלא של הצלחה ופתח לעשיית כסף רב.

 

מדוע ישנה דרישה גוברת לאנשי מכירות?
לא חשוב מה יהיה המוצר, ללא מחלקת מכירות טובה, לאף מוצר אין זכות קיום. הצלחה כזו או אחרת של מוצר בשוק, תלויה באופן ניכר בהצלחה המכירתית שלו, הרבה יותר מאיכותו, רמת הביצועים שלו או מרמת השירות שהחברה מציעה. מחלקת שיווק ומכירות טובה, תעשה את העבודה גם למוצר הגרוע ביותר הקיים בשוק. איך? על ידי יישום אומנות המכירה.

 

מדוע הדרישות מאנשי המכירות גוברות ואיך אומנות המכירה פותרת את הבעיה?
כפי שציינו, לאף מוצר אין זכות קיום אם הוא לא נמכר בצורה טובה. ייצור דורש עלויות גבוהות מאוד של חומרים, טכנולוגיה, כוח אדם ועוד. כדי שחברה תצליח לעמוד בכל ההוצאות שלה ותהיה מסוגלת ליצור רווחים (כי לשם כך היא הוקמה מלכתחילה), היא חייבת למכור את מוצריה, באופן שישיג את ההכנסות המצופות. בעבר ניתן היה בקלות יחסית לעשות זאת, מאחר והביקוש תאם במקרים רבים את ההיצע, ואף עלה עליו. כיום התחרות בשוק הולכת וגוברת לכל המוצרים, וככל שקיימות יותר אופציות למוצר אחד, כך קשה יותר למכור אותן. בנוסף זמינות המידע הקיימת היום ברשת, חושפת את קהל הצרכנים לביקורות שיכולות באופן משמעותי לרסק מכירות של מוצר כזה או אחר. לכן, עבודת השכנוע מוטלת על אנשי המכירות המבצעים בשטח את העבודה. אך העניין פחות מבהיל במציאות ממה שהוא נשמע. אנשי מכירות שלמדו את אומנות המכירה בצורה טובה, יוכלו בקלות להגיע להישגים גבוהים מאוד, ולבונוסים מרשימים, גם מהמוצרים הפחות מוצלחים בשוק.