למה יש חברות שמצליחות יותר מאחרות?
מה מבדיל בין אנשי מכירות מצליחים לבינוניים?
איך כל אחד יכול לשפר משמעותית את תוצאותיו העסקיות?

לא פעם אנחנו מדברים ב”קורס מכירות למקצוענים” על הסיבה בגינה קם איש המכירות בבוקר.

שאיש מכירות מקצוען חייב להאמין במוצרים שהוא מוכר אחרת זה כנראה לא מכירות.

בסקרי רחוב שאנחנו עורכים מדי פעם אנשים אומרים לנו שהם לא יכולים למכור מוצרים שהם אינם מאמינים בהם.

אז אולי הגיע הזמן להציג את התשובה לשאלה המטרידה

מה הקשר בין הצלחה במכירות ואמונה?

(למעט אולי העובדה שבלי האמונה צסק”א לא היתה אוכלת אותה)

סימון סיניק גילה לפני כמה שנים תגלית מפתיעה בפשטותה. הוא הצליח לפענח את מה שהוא קורא לו מעגל הזהב. מדוע חברות כמו אפל, שלכאורה אין להם שום גישה מיוחדת למשאבים טובים יותר מכל חברת מחשבים אחרת, מצליחות באופן מרשים כל כך.

סימון פיצח את הקשר המיסטי בין אמונה להצלחה. לטענתו, זה טבוע במבנה האבולציוני של המוח שלנו. מעוגן ומושרש בתוך תהליך קבלת ההחלטות האנושי. המשמעות של הבנת התהליך היא – שברגע שנהפוך את התהליך כפי שהוא מציג בהרצאתו בטד, כל אחד מאיתנו יוכל לשפר משמעותית את ההצלחות שלו במכירת, מוצרים, רעיונות וגיוס אנשים. אני מזמין אותך לצפות בהרצאתו המאלפת בטד. הרצאה ששינתה עבורי את כל תפיסת המכירות והשיווק.

סימון סיניק

סימון סיניק

Golden-Circle-Simon-Sinek-How-those-who-inspire-communicate-150x150

Golden-Circle-Simon-Sinek-How-those-who-inspire-communicate

איך

למה

מה

בעוד רוב החברות, כאשר הן משווקות, המסר השיווקי שלהן מורכב באופן הבא:

אנחנו מיצרים  למשל: מחשבים, המחשבים שלנו אמינים, מהירים ובעלי הרבה תכונות – בואו לקנות מאיתנו.

כפי שראינו המסר השיווקי מתחיל מהמה? ואחר כיך עונה על האיך – ברוב המקרים אינו עונה כלל על הלמה?

חברות כמו אפל עובדות הפוך.

הן קודם כל עונות על הלמה? מה עומד מאחורי האני מאמין של החברה. מדוע הן עושות מה שהן עושות ואחר כך רק מספרות על האיך והמה. מתברר שאופן הצגה כזו של העובדות משכנע הרבה יותר ומדבר אלינו ברמה ריגשית ולא שיכלית. מכיוון שרוב החלטות הקניה שלנו הן רגשיות הרבה יותר קל לנו להתחבר למסר ולהחליט לקנות.