מכירות הוא תחום לא פשוט כלל לאנשים רבים, ומן הצד השני יש אנשים המשיגים זאת בקלות. מכירות בטלפון נחשבות לתחום במכירות קשה אף יותר לביצוע, מאחר ואין קשר עין עם הלקוח או אפשרות להשפיע עליו עם שפת הגוף שלנו. אך האמת היא שמכירות טלפוניות בקלות יכולות להיות פשוטות יותר ממכירה פרונטלית, מאחר והיא מכירה קצרה המאלצת אותנו להתמקד.

 

המיקוד הוא זה שקונה את הלקוח בסופו של דבר ולא הברברת המתמשכת, או ההצגות היפות שאנו עושים עבורו פנים מול פנים. אז איך מצליחים לייעל את שיחות המכירה הטלפוניות והופכים אותן לאפקטיביות? התשובה היא פשוטה. ישנן דרכים מאוד ברורות להגיע לכך. המומחים שלנו בפשוט למכור, יתנו לכם באמצעות קורסים מקצועיים, את כל הכלים הנדרשים כדי להצליח במכירות טלפוניות.

מכירות בטלפון

 

להתגבר על המחסום

המחסום הראשון שצריך להתגבר עליו כשמדובר במכירות טלפוניות, הוא העובדה שבפעמים רבות אנשי המכירות הם אלה שיוזמים את השיחה ללקוח ולא להיפך. כשמדובר בשיחות נכנסות התסריט הוא קל יותר, מאחר והלקוח כבר גילה עניין ראשוני במוצר שלנו, והעניין שלו כנראה היה מספיק גדול, כדי שהוא ימצא את הזמן וירים טלפון למוקד המכירות.

 

מכאן עבודת איש המכירות היא פשוטה. אבל מה קורה אם אנחנו אלה שיוזמים את השיחה? ולפעמים אף מנסים למכור מוצרים שהלקוח הפוטנציאלי אפילו לא ידע על קיומם. גם כאן יש דרכים פשוטות למכור ללקוח כזה.

 

בשלב הראשוני צריך להתגבר על המחסום הפסיכולוגי שיש לנו, ועל הפחד שמא לא נצליח לעניין את הלקוח. המחסום הפסיכולוגי קיים לרוב בכל השלבים של מכירות בטלפון, ובעזרת כלים והדרכה נכונה, כל אחד יוכל להתגבר על המחסום. מרגע שהתגברנו על השלב הראשון של השיחה, יהיה קל יותר להתגבר על החששות בשלבים הבאים של השיחה.

 

מכירות בטלפון – לדעת איך לעניין את הלקוח

עם ההתגברות על החששות יהיה קל לגרום ללקוח להתעניין במוצר שלנו, בעזרת איתור צרכים נכון והתאמת המוצר לצרכי הלקוח. התפקיד שלנו הוא בעצם למכור צורך ולא למכור מוצר.

אם נצא מנקודת הנחה שאנו מוכרים מוצר, סיכויי ההצלחה שלנו יהיו פחותים, לעומת זאת אם נמכור ללקוח הפוטנציאלי צורך, נצליח באופן טבעי לעורר אצלו רצון למילוי הצורך באמצעות המוצר שברשותנו. הדבר נכון לכל סוג של מכירות, ובמיוחד לסוג של מכירות בטלפון, שם השיחות חייבות להיות מאוד ממוקדות, ולעורר את העניין והסקרנות כבר בשלבים המוקדמים ביותר של השיחה.