הידעת – שאיש מכירות מקצוען מרוויח בחודש יותר מרוב הרופאים, עו”ד והמהנדסים ובוודאי שיותר מעובדים סוציאליים ופסיכולוגים.

ויחד עם זאת, בכל פעם שמתקשר אליך איש מכירות יש לך דחף חזק לסיים את השיחה  מחשש שהוא הולך לרמות אותך.

 

think big

בסקר שערכה פשוט למכור! עלו הממצאים הבאים:

  1. 81% מהאנשים מאמינים שבמכירות ניתן להרוויח הרבה מאוד כסף
  2. 95% חושבים שיכולת מכירה הנה כישרון מולד
  3. 73% סבורים שעל מנת להצליח במכירות נדרש לסדר את הלקוח או לא לומר לו את האמת

ולכן: 68% ידחו הצעה לעבוד במכירות כי הם חושבים שאינם מתאימים או שאין להם את האופי המתאים. אחת הנסקרות אמרה: “שהיא לא יכולה לעבוד במכירות כי היא לא תהיה מסוגלת למכור משהו שהיא לא מאמינה בו”.

תמונת שוק העבודה במכירות מציגה מצב מאוד עגום. מצד אחד מפרסם הלמ”ס כי  בשנים 2011-2016 הביקוש לאנשי מכירות מוביל את טבלת המשרות המבוקשות  ומצד שני הדימוי של איש המכירות הולך ומסתאב. לכאורה, מי שרוצה להרוויח הרבה כסף או פשוט אוהב את המקצוע ניצב בפני  דילמה מוסרית.

דילמה, שגויה אומנם, שמציבה משני צדי המשוואה ערכים ואמיתות שכל אדם מן הישוב יחוש מאוד לא נוח אתם כמו:

מכירות = לשקר, להונות, לתחמן, לקמבן וכד’. בכדי להיות איש מכירות טוב אני אאלץ לפעול בניגוד לערכים ולחינוך שלי.

זה מתקשר היטב עם כל מני משפטים וססמאות ששמענו מהורינו מאז שהיינו ילדים שמובילים אותנו לאמץ פרדיגמה מוטעית לגבי הצלחה בכלל וכסף בפרט.

“כסף לא גדל על העצים”

“כדי להצליח חייבים לעבוד קשה”

“זמן זה כסף”

“לעשות כסף”

“כסף הוא מקור כל רע”

“אין ארוחות חינם,”

“הכסף מדבר”

“אין ידיד נאמן כמו כסף מזומן”

כל המשפטים לעיל הנם עדות לפרדיגמה לגבי הצלחה שכסף נחשב לאחד מסממניה הבולטים ביותר. אם אני בחור צעיר, שזה עתה השתחרר מהצבא ורוצה מהר הרבה כסף לטיול,  ללימודים או סתם לבזבוזים, יכול להיות שאתפתה לוותר או להשהות את הערכים שלי תמורת הסיכוי להרויח מהר – הרבה כסף. למה שאני אחשוב כך? כי מילדות אני יודע שכסף לא גדל על העצים ואין ארוחות חינם ולכן ברור שאני צריך לשלם עבור זה.

מה המחיר?

האושר שלי, הערכים שלי, הדימוי העצמי שלי.

כמובן שרובנו לא מסוגלים להתמיד עם בחירה כזו. עם חיים שבהם רוב הזמן אנחנו חווים סבל ותסכול. זו בדיוק הסיבה שרוב אנשי המכירות (הלא מקצוענים) ישרדו זמן קצר במקצוע.

הפן האחר של הבעיה, לדעתי, הוא שחלק לא מבוטל מהמעסיקים שבוי כיום באותה הפרדיגמה. כתוצאה מכך או שהם מייצרים מערך מכירות שהוא בעצם מטחנת בשר ענקית. דלת מסתובבת של אנשי מכירות אשר מופעל עליהם לחץ מתמיד לסגור בכל מצב.

או

שמפתחים מתודת מכירות הניתנת לשיכפול מהיר וממקסמת את מאמצי המכירה של הארגון על חשבון אנשי המכירות והלקוחות.

אלו לפחות היו הדעות והשיטות הרווחות בעיקר בארה”ב במאה הקודמת ומשם הם יובאו לישראל. כל תופעת המכירות האגרסיבית בעגלות בקניונים בחו”ל, מכירת התמונות מדלת לדלת, Time Sharing  (דירות נופש ), מבוססת על מתודת מכירות אגרסיבית, מניפולטיבית ובהרבה מקרים תחמנית. מתודה שבטווח הקצר אולי מביאה תוצאות אבל בטווח הארוך יותר פשוט כורתת את הענף הכי חשוב שכל עסק יושב עליו – המכירות.

המתודה והפרדיגמה הולכת יד ביד עד שאי אפשר כמעט להפריד בניהם. אם אי אפשר להרויח הרבה כסף מבלי לעבוד קשה אז אין ברירה וצריך לעגל פינות, לקמבן, ואפילו לרמות.

האם אפשר בכלל אחרת?

בוודאי!

ראשית, על הדעה הקדומה הגורסת כי איש מכירות טוב זה מלידה כתבנו לא מעט (עבודה במכירות ו-מי צריך קורס למקצוענות במכירות), .

בשנים האחרונות נעשים כל מני מאמצים וניסיונות להתגבר על הנזק העצום שנגרם למקצוע המכירות. האמצעים הכי פשוטים זה פשוט לא לקרוא לילד בשמו. במקום לכנות את איש המכירות כאיש מכירות הומצאו כל מני שמות ותארים מכובסים כגון: מנהל תיקי לקוחות, יועץ שירות וכד’. הפיתרון הזה הוא כמו לקחת אקמול לשפעת. זה לא יעשה אותך בריא אבל יגרום לך להרגיש קצת יותר טוב.

הדרך השנייה היא לנסות לשנות את המתודה עצמה. שלא חייבים להיות מניפולטיביים, שקרנים ורמאים על מנת למכור. יצאו לא מעט ספרי מכירות גל חדש בשמות: המכירה הטבעית, מכירה אינטואיטיבית, מכירה אישית וכד’, אשר המוטיב המרכזי  בהם – היה מי  שאתה. אל תמכור בניגוד למצפון או לערכים שלך.

אנחנו בפשוט למכור! מאמינים בדרך השלישית.

לתפיסת עולמנו, כל אחד יכול להיות איש מכירות מקצוען. הווה אומר , אחד שמרוויח הרבה כסף, נשאר לעבוד באותו מקום עבודה הרבה זמן, לא מעגל פינות ולא מרמה את הלקוחות שלו. ואולי הכי חשוב, לא רק שהוא לא סובל הוא מאושר מהעבודה שלו. הוא חווה כל יום סיפוק אדיר מהתועלת שהוא מביא, באמצעות הכישורים המקצועיים שלו, ללקוחות ולארגון בו הוא עובד.

אין מה לעשות, בתרבות השפע המערבית, איש המכירות הנו אחד מהיסודות הכי חשובים לכל עסק.
הוא אמור לעמוד בראש פירמידת הארגון ולהוביל את הארגון להצלחה. הוא האיש הטוב, מכיוון שהוא תמיד מביא בשורה ללקוחותיו בצורת תועלות כיצד הם יכולים לשפר את חייהם, עסקיהם והצלחתם.

הבעיה בדרך השלישית, שכמו בכל מקצוע מורכב ומאתגר יש לעבור הכשרה מקצועית והשתלמויות. הדבר המפתיע ביותר בכל הסיפור הזה שלא ממש קיים מוסד רשמי המחנך ומלמד אנשי מכירות.

זה מפתיע לפעמים לראות את הפער הקיים בין מקצוע המכירות למקצועות אחרים.

על מנת להיות:

עובד סוציאלי – חייבים תואר שני

פסיכולוג – חייבים תואר שני ומיון

עו”ד, רופא, מהנדס וכו’

מתווך נדל”ן חייב לעבור מבחן הסמכה

ואיש מכירות מה צריך?
במקרה הטוב הכשרה קצרה של כמה ימים וזורקים אותו למים.

איש מכירות מקצוען מרוויח בחודש יותר מרוב הרופאים, עו”ד והמהנדסים ובוודאי שיותר מעובדים סוציאליים ופסיכולוגים.

איש מכירות מקצוען הנו אדם מפותח יותר רגשית, בעל קשר טוב עם סביבתו. הוא מאושר יותר וחווה סיפוק מעבודתו על בסיס יומי.

והכי מפתיע זו העובדה שכל אחד יכול להיות איש מכירות מקצוען אם הוא רוצה.

בקורס מכירות למקצוענים אנחנו מגדלים את דור העתיד של אנשי המכירות. אנשי מכירות שמאמינים במוצר שהם מוכרים, שיודעים שמה שהם עושים חשוב ומביא תועלת אמיתית ללקוח. אנשי מכירות שלא מונעים מבצע כסף, אלא מתוך שליחות  ויצירת קשרים אמיתים עם לקוחותיהם המבוססים על WIN WIN. אנשי מכירות שגאים להרוויח הרבה מאוד כסף ביושר ובמקצוענות ללא דופי.

כי בסוף היום זה – פשוט למכור!

בואו להרוויח הרבה כסף ולהינות מכך.

*לחץ/י כאן לקבלת פרטים על סדנת מכירות הבאה שלנו>>>